Ролята на графичния дизайн в маркетинга
Помислете за момент за някои от най-известните марки в света – Apple, Coca-Cola, Nike….Най-вероятно веднага си представяте техните лога и цветове, техните отличителни графични знаци изплуват в съзнанието на всеки потребител само при споменаване на името им. Това е доказателство за значението на графичния дизайн , чрез който се създават запомнящите се визуални изображения, чрез които се рекламира дадена марка.
Ролята на графичният дизайн в маркетинга не се състои само в това да допринася за естетиката и атрактивността на визиите. Той е изключително важен за цялостният облик на марката и посланието към потребителите – за ефективната комуникация, предаването на информация, създаването на визуална идентичност, привличането на целевия пазар и много други. Графичният дизайн играе съществена роля в почти всеки аспект на маркетинга. В тази статия ще ви разкажем повече за него и как да го използвате за успеха на вашия бизнес.
• Какво представлява графичния дизайн?
В най-общ смисъл графичният дизайн е изкуството да се комбинират текст и изображения за най-различни печатни и дигитални медии като списания, книги, реклами и уебсайтове. Човек, който не се занимава професионално с маркетинг, може да си помисли, че графичният дизайн е просто „да направиш нещата да изглеждат добре“, но това не е така. Работата на графичния дизайнер обхваща много различни умения и аспекти – типография, шрифтове, теория на цветовете, оформление на страници и символи са само някои от елементите на дизайна.
Основната задача на графичните дизайнери е да визуализират информацията за даден продукт или услуга по начин, който да резонира с целевата аудитория и да повлияе на процеса на вземане на решения за покупка. Добрият маркетингов дизайнер може да използва уменията си в областта на графичния дизайн, за да създаде изображение, което да представлява призив за действие, който да привлече потенциалните клиенти. Съществува много голямо разнообразие от дизайнерски задачи, с които се занимават специалистите по графичен дизайн, включително създаване на дизайн на лого, листовки и брошури, графики за социалните медии, визии на опаковки на продукти и на фирмени материали, дизайн на уеб страници и много други.
• Защо е важен графичният дизайн?
Една от основните причини за ключовата роля на графичния дизайн в маркетинга е , че човешкото съзнание обработва и асимилира изображения и визуални материали много по-бързо, отколкото само написан текст. Според направени проучвания това се случва около 60 000 пъти по-бързо!
Това е причината качествения графичен дизайн да бъде наш приоритет, при развиване на маркетинговата ни дейност за промотиране на продукт или услуга и при привличане на потeнциални клиенти.
Вероятно на всички ни се е случвало на да отворим за първи път уебсайта на дадена фирма, който изглежда така, сякаш не е обновяван от много години или има скучна и не достатъчно атрактивна визия. Това обикновено инстинктивно ни води до решението да затворим прозореца и търсим алтернатива.
За нуждите на маркетинга не е нужно задължително визиите да са крещящи и прекалено ярки. Важното е те да са отличителни, за да могат да привлекат вниманието на целевата аудитория и да се запечатат в съзнанието. Съвременният свят на бизнеса е свръх конкурентен и всяко предимство, което можете да получите пред останалите, трябва да бъде затвърдено. Поради тази причина качествените дизайни са задължителен инструмент в маркетинга.
• Привличането и задържането на вниманието е от съществено значение
Всеки ден сме облъчвани от множество различни маркетингови кампании – рекламата е навсякъде, както в интернет, така и извън него, а борбата за вниманието на клиентите е ожесточена. Ето защо е особено важно не само да привлечете вниманието на потребителите, но и да го задържите, така че те да запомнят предлаганите от вас продукт или услуга и да предизвика желание за покупка. Талантливият графичен дизайнер може да създаде изображения, които бързо ще грабнат вниманието на потенциалните клиенти и ще ги подтикнат в тях желание да научат повече за предлаганите продукти. Неговата роля е да създаде такива визии, които ще предадат по най-запомнящ се и подходящ начин рекламните послания, които искате да достигнат до потребителите.
• Увеличава продажбите и процента на реализация
Способността на добрия графичен дизайн ефективно да предава информация и да убеждава хората да предприемат действия е една от най-важните му предимства. С добре проектирана листовка, реклама или уеб страница, можете да превърнете потенциалните клиенти в реални такива. Квалифицираният дизайнер знае точно как да създаде дизайн от типа „призив към действие“, а това автоматично ще доведе до по-голяма клиентска база и съответно до добри финансови резултати за конкретния бизнес.
• Силна идентичност на марката, която я отличава
Оформянето на отличителна идентичност на марката ще помогне на бизнеса ви да се открои сред конкурентите и да стане лесно разпознаваем. Създаването визията на марката не е свързано само с изработване на фирмено лого, но включва и уточняването на детайли, като какви шрифтове ще използвате за представянето на вашата марка, какви ще е вашата цветова палитра и др.
Последователността в общата линия на дизайна помага на вашия продукт или бизнес да стане лесно разпознаваем. Визията на брандингът ви отразява това каква компания сте и може да предаде вашата цел и ценности. Независимо от размера на бизнеса, доброто брандиране е от съществено значение, така че не е изненадващо, че създаването на идентичност на марката е една от най-популярните дизайнерски услуги, които са търсени от маркетинг агенциите.
• Качественият дизайн изгражда доверие и надеждност
Спечелването на доверието на клиентите е абсолютно необходимо, ако искате да успеете в бизнеса. Ако потребителите нямат доверие във вас, те просто няма да купят вашите продукти или услуги. На първо място висококачественият графичен дизайн говори за професионализъм и отношение към детайла, което показва, че вашият бизнес знае какво прави. Това е особено важно в дигиталната сфера, в която все по-често се промотират различните стоки и услуги. Ако уебсайтът ви е лошо проектиран и няма атрактивна и привлекателна визия , това веднага ще ви коства загуби за бизнеса, докато един добре функциониращ и естетически издържан сайт ще направи обратното.
Всичко казано дотук показва каква точно е силата на графичния дизайн и колко важен е той в цялостния маркетинг процес.