Маркетинг съвети от Дейвид Огилви
Съвети за успешна рекламна кампания
Идеята е двигателят на рекламния бизнес. Без първоначален замисъл, който да се развие в продукт, няма как да се изкачим до последните стъпала, които са свързани най-често с продажбите и рекламирането на дадена услуга. В статията ще ти разкажем малко повече за Дейвид Огилви, наричан още „баща на рекламата“ и неговите съвети.
Хората, които се насочват и в последствие се развиват в сферата на маркетинга, като: маркетинг специалист, копирайтър, дигитален мениджър, бранд мениджър, маркетинг мениджър и други, в по-голямата част от ежедневието си се занимават с широк спектър от услуги в сферата на маркетинга и рекламата. Започвайки от създаването и управлението на нова марка, до различни рекламни кампании, производството на рекламни материали, организацията на събития и инициативи за подкрепа на съществуващи марки и продукти.
Във всяка една професия и направление в бизнес средите съществуват личности, които чрез своите иновативни идеи са допринесли еволюцията на дадената професионална сфера. В областта на рекламата, такава фигура, оказала съществено влияние върху целия бизнес е Дейвид Огилви.
История:
Британският рекламист започва кариерата си в този бранш доста късно. Той не завършва висшето си образование и започва да работи като готвач и продавач. Доста по-късно – на 37-годишна възраст започва да се занимава с търговия и впоследствие основава собствена рекламна агенция, която функционира и до днес – Ogilvy & Mather. Интересен факт е, че той взима решението да основе агенцията си без абсолютно никакъв опит в областта на рекламата, като ползва финансова помощ от лондонската агенция „Mather & Crowther“. След 20 години на пазара, двете фирми – „Ogilvy & Mather“ и „Mather & Crowther“ се сливат и стават една от първите рекламни агенции, които са публично акционерно дружество.
Съветите на Огилви:
Огилви е известен както с рекламната си дейност и дългите години работа в сферата на рекламата, така и със своите маркетинг съвети, насочени към възможността на за разрастване на различните бизнеси и печелене на повече клиенти. Със сигурност всички маркетинголози могат да научат много от кампаниите, които са били създавани през годините от „Ogilvy & Mather“. Съветите на Огилви са насочени към основата на рекламата, към това как да бъдем влиятелни чрез действията си, какво е препоръчително да правим и какво не. В тази статия ще те запознаем с няколко от най-известнните мисли и съвети на така наречения „баща на маркетинга“.
„Хората в рекламата, които пренебрегват проучванията са толкова опасни, колкото генерал пренебрегващ разкодирането на вражеските сигнали!“ – Дейвид Огилви
Започваме с най-важното крило – проучването. Правейки различни кампании за нашите клиенти, трябва да разучим много добре всяка една част, започвайки от самата фирма, която ще рекламираме, минавайки през проучване на пазара и конкурентните фирми и разбира се, трябва да направим достатъчно задълбочено изследване на продукта, който ще продаваме чрез идеите си. В тази област Дейвид Огилви съветва всички агенции да правят винаги проучване, а не да избързват и да започват да развиват идеите си преди да са проверили всеки един аспект. Понякога след анализа от резултатите на проучването може да се наложи цялостна промяна на концепцията на кампанията.
„Никога не спирайте да тествате и вашата реклама никога няма да спре да се подобрява“ – Дейвид Огилви
Ето още един добър съвет за всички агенции – тестването на различни неща. Маркетингът е много динамична професия, която е променлива и много разнообразна. В тази сфера най-често всичко се променя с изключителна скорост. Това, погледнато от добрата страна, ни позволява да се възползваме от многото възможности и да тестваме постоянно различни кампании. Според фирмата на Огилви колкото повече един специалист в тази сфера тества различни идеи, толкова по-добра и ефективна може да бъде следващата реклама.
„Продуктът трябва да бъде такъв, че да чувствате истинска гордост, че го рекламирате.“ – Дейвид Огилви
Следващият съвет е многозначен – освен, че Огилви се опитва да каже на всеки, който се занимава с рекламна дейност, че всичко, което прави трябва да му доставя удоволствие, също така пояснява голямото значение на това да се избират продукти, които позволяват на една агенция да ги подкрепи в продажбите с множество идеи.
Много е важно отношението, което е вложено в създаването на всяка една реклама. Ако бъде направена с удоволствие, ангажираност и внимание, вероятността за успех е много голяма.
Друго важно нещо е какво избираме да рекламираме. Всеки един продукт, независимо какъв е и какво представлява, може да даде нещо на потребителите. Работата на рекламните агенции е да успяват да изтъкнат всички ползи на рекламирания продукт, което да доведе до увеличение на продажбите му.
„Избирай своите клиенти внимателно!“ – Дейвид Огилви
Всеки клиент е важен. Това е основно правило във всеки един бизнес. Според Огилви е много важно маркетинголозите да успяват да избират клиентите си според собствените си интереси и собствените си желания за професионално развитие. Доста голяма част от добрите рекламни агенции по цял свят нямат най-голямото портфолио от клиенти, но работят с няколко силни и влиятелни компании, които им носят достатъчно доход и работа.