Маркетингови тенденции през 2024 г.
Ако сте маркетолог или се интересувате от маркетинг тенденциите, няма как да не сте забелязали, че те се променят постоянно.
Придържането към най-новите маркетенгови тенденции не винаги е лесно. За да успеете в бързо развиващия се маркетингов свят и да продължите да поддържате добра комуникация с аудиторията е важно да ги спазвате.
В днешната статия сме събрали информация за най-новите маркетингови тенденции – директно от водещи експерти.
Нека се потопим дълбоко в маркетинговите тенденции за 2024 г.!
• Краткото видео съдържание (TikTok, Reels, YouTube Shorts и т.н.)
Кой не е отделял от времето си да бъде в TikTok, гледайки различни типове видеа?
Много от потребителите в тази социална мрежа са взимали решение да закупуват дрехи, аксесоари, консумативи и продукти на определена марка, докато скролват в нея.
Според скорошно проучване 56% от потребителите в САЩ са споделили, че са купили нещо въз основа на реклама, която са видели в TikTok, а 36% са заявили, че са склонни да го направят.
„Видеото създава по-дълбока връзка с потенциалната ви клиентска база и е лесно за марките да пренасочат видео съдържанието в подкасти и текстово съдържание“, казва Нийл Пател, CMO и съосновател на NP Digital.
Това проучване установява, че 53% от маркетолозите използват кратки видеоклипове в TikTok, Instagram (Reels) и YouTube (Shorts) през 2024 г.
Маркетинг специалистите считат, че заснемането на по-кратки видеа всъщност може да бъде много по-ефективно от заснемането на видеа с по-дълга продължителност. Една от причините за това е, че този тип формат по-добре съответства на бързия обхват на вниманието на онлайн аудиторията в различни демографски райони.
Това е и обяснението защо платформи като TikTok, Reels на Инстаграм и в предни години – Snapchat, придобиват бърз растеж и маркетингов интерес.
„Нашата компания, Jotform, увеличава усилията си за видео в YouTube. Имаме над 16 000 абонати и видяхме огромно увеличение на трафика на сайта и регистрациите от инвестирането във видео на тази платформа“, казва Айтекин Танк, основател и главен изпълнителен директор на Jotform.
• Създаването на съдържание, отразяващо ценностите на марката. То ще бъде от ключово значение за задържането на вашите клиенти.
Според Consumer Goods Technology 82% от клиентите искат ценностите на потребителската марка да съответстват на техните собствени.
За да запазят одобрението и лоялността на целевата си аудитория, марките изразяват своите ценности и позиции по теми, които са от значение за техните потребители.
Проучването показва, че 45% от бизнесите ще увеличат инвестициите си в създаването на маркетинг съдържание, а 43% ще инвестират толкова, колкото и през 2023 г. Само 9% планират да намалят своите инвестиции в тази насока.
• Рекламата / спонсорираното съдържание все още е много важно.
Повече от една трета (36%) от маркетолозите планират да увеличат инвестициите в реклама през 2024 г., а 56% планират да продължат да инвестират същата сума.
Пазарът всяка година се разширява все повече и повече. Голяма част от специалистите насочват бизнесите да инвестират основно в този тип реклама. Въпреки че конкуренцията е огромна и няма нищо общо с предишни години, не се вижда тенденция да намалява спонсорираното съдържание.
Промяната, която ще е от голямо значение за 2024г., е загубата на бисквитките от страна на Google. Въпреки че Google няма да премахне изцяло технологията за събиране на данни от Chrome, ще направи съществени промени, които ще гарантират по-качествено събиране и защитаване на лични данни. Въпреки това обаче, голяма част от рекламодателите, ще трябва да направят също належащи промени, защото могат да срещнат затруднения и рекламите им да загубят своята събрана оптимизация.
Смята се също, че от 2024г. персонализацията в рекламите и спонсорирането, ще става още по-значима тема и професионалистите ще започнат все повече да сегментират брандовете към определени платформи.
Всеки потребител използва по последни данни поне 4 различни социални мрежи, което прави потреблението масово. Тъй като напоследък се наблюдава тенденцията на специализиране в определени мрежи, маркетолозите ще използват този факт и ще започнат все повече да рекламират бизнеси само в част от социалните мрежи, а не във всичките.
• Инфлуенсър маркетингът все още е много актуален.
През 2023 г. потребителите в социалните мрежи можеха да срещнат инфлуенсъри, които промотират всякакъв вид продукти. Тази тенденция набира все по-голяма популярност в маркетинга.
Една от запомнящите се инфлуенсър маркетинг кампании през 2023 г. бе дело на марката за грижа за кожата La Roche-Posay. Тогава компанията си партнира с различни инфлуенсъри, като Jae Gurley, за да популяризира своите слънцезащитни продукти на тенис турнира US Open, където присъстващите ще бъдат на слънце, за да гледат мачовете.
Тази тенденция не се променя през 2024г. Според направено проучване 84% от маркетинг специалистите споделят, че ще увеличат инвестициите си в инфлуенсър маркетинг през 2024 г. Сътрудничеството с инфлуенсъри помага на бизнеса за популяризиране на марката и натрупване на фен база в различните социални мрежи почти толкова, колкото миналата година (89%).
Когато маркетолозите си сътрудничат с инфлуенсърите и клиентите от конкретна индустрия, клиентите ще успеят да популяризират своята марка и да наберът фен база от аудиторията на инфлуенсъра.
Микроинфлуенсърите с 10 000 до 100 000 последователи са по-достъпно решение и често дават по-голям успех, отколкото ако една марка работи със знаменитости или макро-инфлуенсъри.
• Виртуалната реалност и добавената реалност се завръщат в маркетинга
Предполага се, че виртуалната и добавената реалност (VR и AR) могат да се завърнат през 2024 година. Още през 2021 г. 35% от маркетинг специалисти са използвали AR или VR в своите стратегии, а почти половината от тях са планирали да увеличат инвестициите си през 2022 г. Въпреки това до 2023 г. повече от една четвърт (27%) от тях решават да спрат напълно да използват VR и AR, поради скъпото оборудване и обемистите слушалки. Но тъй като в последно време VR очилата и AR приложенията стават все по-достъпни, тенденцията преживява обрат.
Въпреки това, само 13% от маркетолозите планират да намалят инвестициите си във VR и AR през 2024 г., а 84% планират да инвестират толкова, колкото предходната година или повече.
Най-общо казано, това е тенденция, която маркетолозите са използвали по-малко поради скъпото оборудване и обемистите слушалки. Но тъй като VR очилата и AR приложенията станаха по-достъпни, тенденцията преживява обрат.